basuh baju..... | Cik Siti

Thursday 23 December 2010

basuh baju.....

assalamualaikum...
aku nak tanya korang sikit neyh....
korang penah tak basuh baju sendiri??
 i mean, basuh baju pakai tangan and not use washing machine???
aku expect penah la....
klau pernah duduk hostel tuu gerenti penah la....
melainkan korang neyh masuh "PBSM"....
PBSM yang aku maksud kan tuu Persatuan Balik Setiap Minggu...haha
macam aku la dulu masa kat matrik...tiap2 minggu aku mesti balik....hehe...
tapi bila da masuk acms neyh, boleh dikatakan hari2 aku balik umah....maklumlah, da ada keta....haha..
kalau bab nak tekan minyak tuu memang nombor satu la.....
da menyimpang jauh plak.....huhu...
yang sebenarnya aku nak cakap neyh....korang mesti leteyh kan time basuh baju pakai tangan...
aku pun leteyh gakk...
tapi bila di pikirkan balik....ada gak manfaatnya....

1. korang boleh hilangkan lemak kat tangan....( eleh..tak yah la tipu aku klau tak dak lemak kat tangan tuu....) hahahha
macam ni ha....


2. korang leyh la praktis dari sekarang..nanti bila da kawen senang..tak gadoh beli washing machine tuu...jimat letrik.....haha...
3. dijamin pakaian anda BERSIH!!! kalau korang pakai washing machine tuu, ntah apa ada dalam washing machine tuu pun korang tak tau...main letak ja baju dalam tuu.....entah2 ada lipas or cicak...then korang spin baju korang dengan segala binatang dalam tuu..euwww

yang keempat neyh maybe agak sensitip...tapi memang benda neyh jadi....bagi yang PEREMPUAN k......
klau korang pakai washing machine, confirm2 la korang punya baju dalam yang ada besi tuu akan rosak...betul tak?? beli mahal2....then tak sampai seminggu da rosak...rugi2....

so..pikir2 kan la ye....
^_^

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...