math~~ | Cik Siti

Tuesday 21 December 2010

math~~




assalamualaikum...
korang tau tak...bagi aku kan MATH is the easiest subject in the world....
bukan aku nak bangga la..tapi most of the people cakap MATH susah...aku pun tak tau kat mana yang susah tuu....
tapikan, klau ADD MATH, memang aku payah sikit la...
bila aku masuk matrix, subject MATH tuu ada campur sikit2 subject ADD MATH time sekolah menengah...tapi aku leh jawab....
korang nak tau tak tips utk dapat result flying colors utk MATH?

1. korang kena la baca bismillah sebelum buat soalan tuu..hehe
2. korang jangan la anggap klau da buat exercise math baru sekali da nak dapat A..
3. buat la kerap2....

aku dulu pergi tusyen....memang sir tusyen tuu selalu bagi soalan banyak gila....then next week dia nak check....sapa tak siap, dia akan perli...memang kaw2 punya la....huhu....so aku kena la siapkan jugak soalan2 yang dia bagi tuu..klau tak tau...aku akan tanya dia sampai dia pun naek pening ngan aku...hahaha....
aku la paling lambat turun lepas abes kelas dia...
semata mata nak 'dating' ngan dia.....
maksud aku aku nak tanya soalan la......

bila masuk matrix, mana ada tusyen2 neyh.....aku just buat tutorial ( latihan tambahan yang lecturer bagi )....tuu ja....klau tak tau, aku pegi tanya lecturer.....

4. korang kena la banyak tanya soalan klau tak tau....( kalau malu nak tanya lecturer, meh tanya aku)....hehe
5. jangan asyik tiru orang ja...memang la style soalan time exam sama..just angka ja lain....tapi klau korang tak paham, memang TAK BOLEH JAWAB!!!

aku dulu nak sangat jadi cikgu math..hahaha...tapi da tak da jodoh dengan pekerjaan tuu...
aku jadi doktor...tapi maybe one day, aku nak buka kelas tusyen math...cam sir tusyen aku tuu....
^_^




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...