today story | Cik Siti

Sunday 19 December 2010

today story

assalamualaikum...
again, new header.....hehe.....biasa la orang tengah belajar....
tadi tengah hari aku makan nasi lauk ikan masak sambal.....(masak sendiri ok -_-)
nak kata tak sedap, boleh la na makan...nak kata SEDAP, nanti kata aku masuk bakul angkat sendiri....( untuk sesapa yang tak tau maksud masuk bakul angkat sendiri tu.....ayat tuu bermaksud, orang yang puji diri sendiri )
hehe....tapikan...korang penah terbaca tak orang pakai ayat neyh :
"masuk lift, tekan butang"
benda tuu pun lebih kurang cam ayat tadi la.....tapi sebab sekarang kan zaman MILLENIUM ( apa org kata, generasi x )....da ada lift...tak payah la masuk bakul....klau masuk lift, boleh la jugak naik klau tekan butang tuu...tapi klau masuk bakul, cam na pulak nak angkat sendiri??? nampaknya tak terangkat la bakul tuu.... :-P.....

eyh sampai kesitu pulak aku neyh.....
tadi masa aku buat notes...aku terjumpa perkataan neyh...
"ATM"
aku tau apa korang terpikir....mesti korang terpikir pasal mesin tekan2 keluar duit tuu kan.....hahha..
TEKAAN ANDA SALAH!
ATM yang aku maksudkan tuu nama penuh dia 'ataxia telangiectasia mutated'...
aku nak menyebutnya pun payah....terbelit gak lidah first time sebut....hehe
benda neyh adalah untuk detecting DNA damage....
macam2 la aku jumpa time aku wat notes.....

dulu time matrix aku selalu jumpa nombor and formula....tapi sekarang, bila da belajar medic...banyak pulak aku jumpa singkatan2 yang kadang2 ada kena mengena dengan life kita....and ada jugak sampai susah nak sebut......
itulah yang bestnya study.....kita dapat tau apa yang kita tak tau....

ada hadith yang mengatakan  :

"menuntut ilmu,sehingga ke negeri China"

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...