zaman dulu2... | Cik Siti

Tuesday 18 January 2011

zaman dulu2...

assalamualaikum dan selamat sejahtera....
korang nak tau tak, zaman dulu2 tak da elektrik....
bukan tuu yang aku nak cita....zaman dulu2 tuu tak la dulu2 sgt...hanya sekadar 10 tahun yang lepas...umur aku??umur aku masa tuu 10 tahun...hehe....
nak tau adik aku yang number 2 tuu kuat berangan ka tak, korang baca entry ni sampai abes k...
ada satu hari tuu, adik aku cerita la kat aku yang dia mimpi kitaorang ada khemah....
apa yang best ngan khemah tuu??
dia cerita khemah tuu 2 tingkat......ala, macam rumah betul la...tapi ini hanyalah khemah.....khemah tuu siap ada wardrobe(almari baju) n kelengkapan rumah yang lain la....
ala, zaman tuu kan famous dengan anak patung barbie...

kalau nak tau, dulu aku ngan adek2 aku kongsi hobby yang sama...iaitu main barbie doll...
kitaorang beli pakai duit kitaorang sendiri....
duit?? dari mana datang??? takkan dari langit kot.....kitaorang kumpul duit raya la....
pergi raya umah semua orang kat kampung tuu..hahah....
so, tiap2 tahun la aku beli barbie doll ni.....hehe....
banyak betul koleksi....daripada yang ada aksesori (baju) sampai kan yang ada basikal pun aku kumpul....memang dulu demand la...eyh, da terpesong plak...
kita sambung balik...
adik aku tuu cerita la, aku ada satu khemah cam tuu gak....dia pun ada khemah yang sama ngan aku...cuma aku punya kaler biru, dia punya kaler pink...ikut favorite color masing2....
khemah tuu dia cakap sebijik cam rumah barbie doll...bayangkan...punya la cantik...
aku ni pun dok imagine la apa yang dia cita pasal mimpi dia tuu.....
pastu dia kata, kami ada banyak jenis kasut...perghh......
3 hari 3 malam dia cerita...sebab dia kata, mimpi tuu bersambung sambung....
hari last yang dia cerita tuu, dia kata dia tak pernah mimpi pun semua tu....adeyh...
aku punya la percaya nak mampos....dia plak kata dia reka ja cerita tuu....
adek aku tuu memang pandai buat cerita......essay aku, dia la yang tolong bagi idea...(ops...kantoi2)
hahaha...masa tuu aku kecik2 lagi k...
^_^

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...