breast feeding | Cik Siti

Friday 25 February 2011

breast feeding

assalamualaikum dan selamat tengah hari....
hari ni aku abis kelas awal....yeay!!
i'm really having a cold today....
actually aku nak tulis pasal breast feeding....
apa sebab aku pilih tajuk ni???
sebab pompuan zaman sekarang ni tak suka nak breast feed anak sendiri....
diaorang kata nanti breast kendur la....nanti laki cari lain la
apa la...
'pala pak ang'
dulu masa kecik2, mak korang bagi minum pa???breast milk gak kan....tengok parents korang, bercerai ka???takkan???
aku tumbuk laju2 jugak kot pompuan ni...
nak tau tak dalam breast milk tuu ada antibody yang sangat baik untuk baby...
korang tak nak ka tengok baby korang membesar dengan sehat???
1 fakta yang aku nak bagi tau kat sini....
kepada perempuan yang tak menyusukan anak,mempunyai risiko yang tinggi untuk mendapat breast cancer!
aku ulang,
BREAST CANCER ok!!!

so, sila la kawen awal dan dapatkan anak plus menyusukan sekali ok....

apa masalah diaorang agaknya ye???
baik tak yah beranak kalau macam tuu...kalau da jijik sangat nak menyusukan anak sendiri...

aku pernah dengar, kalau seseorang ibu tuu tak menyusukan bayi dia, nanti kat akhirat, anak tuu tak mengaku itu mak dia....tambah plak kalau dia bagi minum susu lembu, so nanti anak tuu mengaku lembu tuu mak dia....
so, pikir2 kan la ye....

yang lelaki tuu, jangan dok mengada ngada tak nak bagi bini menyusukan anak....tuu anak korang gak....korang nak ka bini korang tuu dapat breast cancer???

lama mana sangat korang nak simpan breast korang yang tegang tuu??
nanti da tua, kendur gak kan???
tak betul ka apa yang aku tulis ni???????????

4 comments:

  1. tahniah dik, ada keinginan utk menyusukan anak sendiri... sebenarnya mmg ada perbezaan yg sgt ketara antara anak yg disusui ibu dgn anak yg nenyusu lembu...

    ReplyDelete
  2. salam..huhu betui3

    ReplyDelete
  3. disebabkab ingin menjaga kecantikan tubuh badan.. perkara penting seperti menyusukan anak di pandang sebelah mata.. ish..ish..

    dengan anak sendiri kedekut susu ka? hahaha

    ReplyDelete
  4. hai saye da follow awak :) http://tayarpancit.blogspot.com/2011/02/eklusif-dari-eropah-piala-liga-juara.html

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...