inai malam pengantin... | Cik Siti

Thursday 3 February 2011

inai malam pengantin...

assalamualaikum dan selamat malam...
aku baru ja bangun tido...tido yang memenatkan...
aku rasa mcam betul2 plak mimpi tuu..
aku mimpi aku nak naik private jet nak p mana ntah...(ni mesti terpengaruh dengan lagu 'like a G6")

pastu alu mimpi 5 lelaki..ntah dari mana datang....nak cari bank Islam...(haiya...ni mesti pasal kes aku pergi bank Islam kelmarin dulu la ni)

pagi tadi plak aku mimpi pasal virus, bacteria, parasite...(ha, yang ni aku tau...pasal aku dok pikir sangat pasal apa yang belajar bulan ni)

haha
macam2 la cik siti oi...

inai?? tau tak apa benda tuu??
ala, yang orang kahwin pakai tuu...
 kalau orang dulu2, macam ni kan diaorang selalu pakai??
ye la tuu, sebab dulu kecik2 aku dok pakai cam ni...

trend ni plak??bila datang??
hurm..aku sendiri pun tak tau...
ramai aku tengok budak2 remaja dok pakai macam ni....

kalau dulu aku pakai inai pergi sekolah, huh...cikgu siap marah lagi...walaupun aku pakai macam dalam gambar first tuu...aku da lama kot tinggal inai ni..
tapi sekarang,budak2 sekolah slumber bewak (biawak) ja pakai inai lukis2 ni p skola...

korang tau tak orang dulu2 pakai sebab apa??

orang dulu pakai sebab nak tengok kesucian seorang gadis..
mereka menghias pengantin perempuan dengan inai yang tahan 9 bulan...
huh..lama gila..
aku sendiri pun tak tau hukum2 yang pakai inai lukis2 ni...tapi yang aku tau, kalau melukis lambang2 yang melanggar agama islam, da kira berdosa la....
kalau nak tau lebih lanjut, tanya la ustaz k....

1 comment:

  1. inai ni suci dan tidak menghalang air, dia tak sama dengan tatu yang menggunakan bahan dakwat synthtic kalis air yag ditanam dalam kulit. rasanya selagi sah wudhu, solat dan mandi junub, tak haram brinai pada kulit. taapi brinai atas sebab2 bertentangan dengn syarak, seperti khurafat, hukumnya syirik dan haram di sisi agama. ;)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...