complicated gila family aku ni... | Cik Siti

Sunday 10 July 2011

complicated gila family aku ni...

assalamualaikum and a very good afternoon...
aku menulis entry kali ni dengan perut yang lapar.....pernah sewaktu ketika dahulu....masa aku masih berhingus....ada orang tanya, ang ni cina ka?? aku jawab, tak la....nenek moyang aku yang cina....huhu...pastu, bla da besar sikit, aku rasa macam ingin tahu ja tentang asal usul family aku....sebab adik beradik mak aku muka diaorang langsung tak macam cina....haish.....so, aku selongkar la parents aku punya sijil nikah....berwalikan hakim....tuu membuatkan aku nak tau lebih lanjut.....sampai satu ketika iaitu pada hari jumaat(8July2011), adik aku bagi tau " kekmah, ang tau tak, yang mak anak angkat??".....dalam hati aku ni kata, macam mana plak budak ni tau....OMJAY!!...betul sangkaan aku selama ni....nak tengok tak family tree yang tak serupa family tree family aku belah mak....
nampak tak?? lukisan kat atas tuu menunjukkan tokwan aku kawen 4...selama ni yang aku tau, tokwan aku kawen 3 ja...haish....yang jaga mak aku tuu isteri yang ke 2....mak aku kata, isteri yang no 3 tuu orang kedah....tapi aku tak pernah tau pun kewujudan dia.....

bila member2 aku tanya nenek yang dok kat umah aku tuu , nenek aku ka? aku kata ya la...then diaorang tanya, npa tak mcm cina pun...aku kata la, yang tuu nenek tiri...nenek betul da meninggal....pastu diaorang kata, gila complicated....(dioarang tak jumpa lagi dengan cousin2 aku...)

p/s : aku pernah tersuka kat isteri tokwan aku yang pertama punya cicit...keranya macam cousin aku punya anak la....dia tua 2 tahun dari aku.....

sekarang aku rasa macam nak tau ja sapa tok n nenek aku yang sebenar.....JOM WAT JEJAK KASIH!!!...haha

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...