mulut manusia | Cik Siti

Monday 23 July 2012

mulut manusia

assalamualaikum....

....semua perihal mulut....
orang yang tak pandai simpan rahsia digelar mulut tempayan...tapi kan, mulut tempayan tuu pun boleh tutup....mulut manusia ni ja yang dok potpet2.....


manusia ni ada dua jenis....satu spesis yang pandai.....satu spesis lagi yang bodo.....yang spesis pandai ni, memang pandai dok tokok tambah fakta....yang spesis bodo ni, percaya sebijik2 kata2 yang spesis pandai ni.....


da tersebutlah kisah....seorang aku di rumah sewa aku....masa kejadian adalah minggu lepas
jiran aku mengatakan aku bawa balik laki kat rumah 1 2 hari lepas.....tuu aku tak tau lagi...aku tau pun masa tuan umah aku msg kata nak jumpa bagai la......aku pun tanya la kat member aku (member aku ni perantara aku dengan tuan umah tuu..sebab tuan umah tak dak number aku)...dia cakap tuan umah cakap kat dia ada lelaki dok masuk umah tuu...aku pun apa lagi, tanya la bila? pastu dia cakap 1 2 hari lepas....ok, aku pun baru balik umah tuu semalam.....ni memang sah2 kerja jiran aku la ni.....sebab petang tuu aku ada buat makan2 ngan member2 aku...ada laki ada perempuan.....and makan pun aku buat kat luar rumah....bukannya aku panggil sorang ja lelaki....ramai ja ada...and also perempuan pun ada gak....and bukannya aku buat kat dalam rumah...aku buat kat LUAR rumah k.....

tuu la manusia manusia...tak nak selidik dulu...terus nak report.....pastu mai serang tak pakai helmet....bagus la tuu....memang melampau la kot jiran aku tuu...

"hang tengok, hang nampak laki ja....padahal kat tepi tuu ada lagi 2 orang perempuan hang tak nampak....pastu nak men tuduh2 aku plak....."


nasib baik dia tu lagi tua dari aku...kalau tak memang malam tuu jugak aku ketuk umah dia and cakap "fitnah itu lagi berdosa dari membunuh".....


kalau tak pecaya sangat....awat yang haritu tak pi tengok sendiri...mai masuk umah...selidik abes....aku berdua ja ka ngan laki tuu....

tuu la mulut manusia....

and tuu la bezanya jiran melayu dengan jiran cina.....kalau dulu umah sewa aku jiran aku adalah orang cina...dia pun amik tau jugak pasal hal orang...tapi tak la ikut sedap mulut dia dok tokok tambah kata kat orang.....

aku pun tau la apa yang elok apa yang tak....and aku rasa tak salah jamu orang makan....and tak salah aku panggil kawan2 aku makan sekali.....and tak salah kalau aku buat makan2 panggil lelaki sebab aku tau, kawan2 perempuan pun ada sekali.....




Tidak berdua-duaan Di Antara Lelaki Dan Perempuan
Dari Ibnu Abbas .a. berkata: Saya mendengar Rasulullah SAW bersabda: Janganlah seorang lelaki berdua-duaan (khalwat) dengan wanita kecuali bersama mahramnya. (Hadis Riwayat Bukhari & Muslim)
Dari Jabir bin Samurah berkata; Rasulullah SAW bersabda: Janganlah salah seorang dari kalian berdua-duan dengan seorang wanita, kerana syaitan akan menjadi ketiganya. (Hadis Riwayat Ahmad & Tirmidzi dengan sanad yang sahih)

ha...tuu..BACA!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...