tips : cara mudah untuk orang comment di entry korang... | Cik Siti

Tuesday 17 July 2012

tips : cara mudah untuk orang comment di entry korang...

assalamualaikum...

korang tertanya tanya kenapa orang tak nak comment kat blog korang???
bagi aku la...aku agak liat (malas) nak comment kat blog orang sebab korang letak "word verification"....susah bagi aku nak meneliti setiap perkataan yang ada.....
tuu sebab pertama aku malas nak comment.....

sebab kedua, korang tak buat pop-up window bila aku tekan butang untuk comment....ini membuatkan aku susah untuk baca entry korang yang lain-lain...lepas ja aku comment, aku akan pergi kat butang pangkah...agak rugi ye di situ....tambah2 kalau loading page korang lambat.....lagi la aku tak nak comment langsung.....

sebab yang terakhir...korang suka tukar link untuk orang comment kepada ayat ntah apa2 sampaikan aku sendiri tak tau tuu link untuk comment.....kalau nak tukar sangat nama link untuk comment tuu, tukar la dengan perkataan yang sama maksud dengan comment...contoh "kalau nak tulis, tulis kat sini"..tak pun, "ada orang comment entry ni".......jangan la nak funky2 sangat...memang la cantik tulis macam tuu...tapi apa kata straight to the point.....sebab kita tak tau, orang yang baca blog kita tuu "noob" (macam aku ni) ka, "newbie" ka....kalau mereka nak comment, tapi tak jumpa butang comment, terus diaorang tak jadi comment....kan da rugi....



kalau korang nak check comment korang tuu, jom follow tips ni....



ikut ja step2 dalam pic tuu....untuk pic number 2 tuu, korang nampak tak bulat2 yang ada number tuu???

1- lepas korang tekan setting, korang click dekat post n comment....
2-  number 2 tuu, yang tuu la pop-up window yang aku cakap tuu, makna kata dia akan buka window baru untuk kita comment...window yang ada entry tuan punya blog akan still kekal kat window yang kita buka tadi....
3- yang ni penting......yang aku bulat number 3 tuu, aku harap sangat korang pilih NO...sebab orang2 yang macam aku ni, agak malas nak comment kalau ada word verification tuu.....bukan apa, kalau dia keluar huruf2 yang senang, ok la...mau dia bagi huruf2 yang bersambung sambung, tak ka susah......


sila permudahkan orang untuk comment di blog kita...kita tak rugi apa pun kalau ramai orang comment....=)




10 comments:

  1. dlu sy x bud popup window, nseb baik missz review blog sy n tegur psl tu.
    yg word verification tu mmg sy mympah, tp sbb da bace, berusaha jgak utk komen.. =)

    ReplyDelete
  2. ika xsuka bila kena buat word verification tu..cm menyusahkan je =.="

    ReplyDelete
  3. btol3. lg better buat komen mcm tu.. hee

    sy tag awak taw.. ^^

    http://hazirahramli.blogspot.com/2012/07/segmen-ayu-saya-blogger-dari.html

    ReplyDelete
  4. Betul tu.Saya paling malas nak komen kalau blog ada word verification.Lagi-lagi blog yang lambat loading.

    ReplyDelete
  5. ada yang ada word very.then kene tunggu approval

    la. cm useless je buat smp tahap cmtu.heheh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...