tips untuk tingkatkan pageviews | Cik Siti

Saturday 21 July 2012

tips untuk tingkatkan pageviews

assalamualaikum....

berdasarkan entry yang INI....ada la orang comment and minta tips nak dapatkan pageviews yang banyak....

ok, tuu pun first time gak aku dapa pageviews sampai 700++ dalam masa sehari.....



ni antara tips2 dia :

  1. buat entry berdasarkan berita di TV (cari la yang gempak2 sikit...) kalau macam hari tuu kan ada pasal "pelajar boleh bawa HP kat skola mulai tahun depan"...ha, sebab tuu la pageviews tinggi sampai macam tuuu.....
  2. aku selalu letak link2 entry aku yang aku rasa agak gempak (kalau tak gempak sangat pun tak pa) dekat ping busuk....(ping busuk ni la yang menyumbang pageviews ke blog aku...ping busuk ni 2nd top referral blog aku)....senang ja nak join....ce try tengok.....
  3. buat entry sekurang-kurangnya 3 setiap hari....pagi, tengah hari, malam....(kalau rasa macam tak ada masa nak update entry esok..buat siap2 malam ni..and autopost ja esok)
  4. haruslah blogwalking sampai GILA....sampai hang laptop anda...itulah dinamakan blogwalking sampai GILA...selagi tak hang laptop tuu, selagi tuu la blogwalking....hehehhe....yang kata tak dak masa untuk blogwalking tuu, TIPU la...aku boleh ja blogwalking.....tuu la, korang kena try buat autopost ni....baru la ada masa sikit nak blogwalking....kalau macam aku ni, time tengah2 malam baru aku update entry utk esok....esok siang, aku akan blogwalking blogger2 yang tinggalkan jejak diaorang kat entry2 and shoutbox aku tuu...hehehehe....
  5. time korang post entry korang tuu mesti la peak hour...kiranya time tuu la blogger2 lain akan berada di depan laptop diaorang dan tengah blogwalking.....nak tau peak hour tuu bila?? bagi aku la...selalunya yang ramai pada pukul 10pagi (ni selalunya student2 yang sedang bercuti macam aku ni akan on9...al maklumlah, musim cuti pelajar U kot...hehhe....)....pukul 12 hingga pukul 2 tengah hari...(ni time orang bekerja tengah lunch....and ada jugak budak2 U on9 time ni...al-maklumlah cuti...ada yang baru bangun time ni....) pukul 8malam hingga pukul 12 tengah malam...(time ni semua orang tengah beristirehat..dan time ni jugak aku tengok iklan nuffnang bersemangat menari nari kat blog)....time2 yang aku bagitau tuu memang wajib update entry...kalau bz sangat, update satu entry and pilih antara 3 waktu tersebut....waktu2 lain korang boleh la BW ataupun join segmen....


tuu ja la kot tips2 dari aku....huhu...harap membantu korang ye...

6 comments:

  1. nice tip:) kita pageview 200 sehari je..hoho..mlas nk ping2 entry..hikhik..insyaallah nanti bole try..

    ReplyDelete
  2. thanks for the tips dear ... akan cuba mmpratikkan. HAHA. :)

    ReplyDelete
  3. membantu..terima kasih..hehe :)

    ReplyDelete
  4. mcm mne nk ping kt ping busuk tuh ehh? :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...