tebuk dua lubang | Cik Siti

Thursday 1 November 2012

tebuk dua lubang

assalamualaikum....

hari ni aku nak share ngan korang2 tentang satu benda ni....sebab aku tau pasal benda ni masa kat matrik...so, bayangkan la...selama 18 tahun aku hidup, aku langsung tak tau pasal benda ni....


nak tau pasal apa????

pasal TEBUK DUA LUBANG


wooo, apakah itu?? (mesti korang tertanya tanya kan)...


AMARAN!!!
JANGAN PIKIR NEGATIF

ala...pasal tebuk dua lubang dekat kertas tuu......
maybe ada yang tak paham lagi....tak pa la...maybe lepas korang scroll down dan baca maybe korang akan paham.....




first of all....apa yang korang perlukan adalah tempat penebuk lubang dan juga kertas...tak kesah la kertas A4 ke B5 ke apa2 pun boleh....




then korang kena lipat kertas tuu kepada dua.....setengah setengah k...bagi symmetry....




lepas lipat, buka balik...then korang akan nampak lipatan tuu.....ni aku ada lukiskan garisan supaya korang boleh nampak...tapi kalau korang buat tuu jangan la buat garisan mcm ni...rosak kertas





sekarang korang ambil korang punya penebuk lubang tuu, the korang masukkan kertas korang kat dalam....kalau korang perasan la kan, ada anak panah kat korang punya penebuk lubang tuu...
tengok macam gambar kat bawah ni.....
kiranya pastikan garisan lipatan tuu selari dengan anak panah yang ada kat penebuk lubang....




lastly korang tekan la sampai berlubang kertas korang tuu......


TADAA!!!! da siap....

purpose aku buat entry ni, sebab aku nak bagi tau yang aku baru tau pasal nak bagi lubang tuu tengah2 masa aku kat matrik...kiranya sebelum ni aku langsung tak tau....pakat agak ja...huhuhu

kesian gila kat aku....huhu


p/s : aku ada buat FREE trial version untuk sewa iklan dalam bulan November ni...korang kalau2 nak promote produk yang korang jual...mahupun nak promote blog korang, boleh la tengok kat SINI....


3 comments:

  1. BONDE TAU ..
    BONDE PANGGIL DOUBLE PUNCHER...TUK 2 LUBANG

    SINGLE PUNCHER TUK 1 LUBANG...

    CARA PENGGUNAAN PON SAMA...

    ReplyDelete
  2. hohoho...adehhhh..biar btul..xpe2x..pasni dh tahu jgn lupa tau...nnt tak center plak :)

    ReplyDelete
  3. Hahaha..kadang2 pun main agak je masa punch tu..malas nak lipat2 bagai..=D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...