Doctors refused to treat Malay patients | Cik Siti

Monday 29 July 2013

Doctors refused to treat Malay patients

assalamualaikum

"KEPALA BATAS: Four witnesses have come forward to reveal the allegations that Chinese doctors at Kepala Batas Hospital refused to treat them on separate visits since June this year.
Shahidah Saad, 27, Mariani Mansor, 22, Nurzawani Zakaria, 28, and Hamid Salleh, 66, expressed their disappointment over the doctors refusal to provide treatment during emergencies."
like seriously, MACAM NI PUN ADA KA???????

kalau nak jadi doktor, takkan ada perkataan KAUM pun dalam diri ni....treat semua kaum sama.....
kalau nak jadi doktor, HATI dan PERASAAN tolak ke tepi...contoh, kalau yang datang jumpa kita tu orang yang paling kita benci....tapi masa dia mai kat kita tu dia tengah sakit....takkan kita nak bunuh dia pulak kan...dah mentang-mentang dia tu tengah sakit...tak boleh balas balik.....that's why la PERASAAN dan HATI ni kena control if you want to be a doctor....ermmm....kalau nak jadi apa sekali pun...hati dan perasaan kena kawal...tak boleh main ikut sedap hati ja....arosso???

aku pun tak berapa tau sangat cerita pasal ada doktor yang tak mau treat Malay patients ni....dok dengar mak aku dok sembang dengan ayah aku la ni...tu yang aku search....

kalau betul la ada doktor macam ni....aku just nak cakap benda ni ja "you do not deserve to be a doctor"


JANGAN LUPA KLIK SINI

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...