Patutkah menjaga penampilan? | Cik Siti

Friday 21 March 2014

Patutkah menjaga penampilan?

Assalamualaikum

ntah tetiba aku nak buat entry bertajuk ni....ni sebab dok tengok banyak sangat produk2 kecantikkan yang dijual kat Facebook....hoish...banyak tu tak banyak sangat la....tapi setiap 5 minit, akan keluar kat home tentang produk kecantikkan itu ini...bila scroll je, apa yang aku tengok adalah produk kecantikkan...status orang tentang pakwe, makwe, family, apa2 je la tentang diaorang, dah makin berkurangan dan sampai suatu ketika, dah pupus ditelan produk kecantikkan... (hamboii...ayat tak leh blah)


apakah PERLU bagi seseorang perempuan jaga penampilan???
aku tau memang PERLU jaga penampilan untuk suami yang sah sahaja....bukan untuk lelaki lain...kan kan kan....tapi kat sini aku nak tanya, boleh ka kita nak jadi lebih putih, sedangkan Allah SWT dah bagi kulit kita sawo matang??

yang produk untuk jerawat pulak...memang kena pakai pun kalau muka korang dah macam berkerutu (jerawat terlalu banyak)...tapikan bagi muka aku yang berjerawat tak seberapa ni, dah malas dah nak try produk itu dan ini untuk menghilangkan jerawat....

pakai satu produk ni, bila dah berpuas hati sangat2, ada orang cakap ada mercury bagai lah.....then berhenti pakai, guna d'herbs pulak...lagi bertambah jerawat ada la....maybe muka aku tak sesuai kot pakai....so sekarang tak pakai apa2 produk....biar je muka ni recover sendiri...memang agak selekeh la sekarang ni....without anything on my face....natural beauty la kononnya...


niat di hati memang nak beli produk2 untuk muka ni...tapi dah trauma kot disebabkan produk yang ada mercury tu la...sekarang ni tengok banyak je produk yang macam tu, night n day cream texture dia lebih kurang je dengan yang produk ada mercury tu...

aku dah pernah pakai produk mahal, but still tak ada perubahan...muka tetap macam ni...bayangkanlah selama aku form 1, sampai umur aku 23 which is now, tak ada satu produk pun yang aku berkenan kecuali yang ada mercury tuh... =_=" sigh*

aku pun tak tau la kulit aku ni jenis macam mana....tebal sangat sampai tak makan saman...


so now, daripada aku habiskan duit beli produk kecatikkan...baik aku guna duit tu untuk makan....lagipun encik B cakap, aku tak selekeh pun.....so, ok la tu....hahahha....


p/s : aku nak jaga pemakanan aku..tak nak makan benda berminyak sangat memandangkan dah tak pakai cream or cleanser kat muka ni....


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...