Check Beg Lama Korang SEKARANG!! | Cik Siti

Thursday 19 June 2014

Check Beg Lama Korang SEKARANG!!

Assalamualaikum

well2, kenapa tajuk entry aku kali ni cam tu???
nak tau kenapa???

actually aku tengah mengemas bilik yang agak lama tak kemas...maksud aku kemas yang memang betul2 kemas la....which means lap lampu, meja, susun barang2 dalam kotak, buang apa yang patut....yeah, it's a lot of things kot....

hal ini disebabkan "busy" study punya pasal...busy la sangat kan...hahha...malas actually...sebab masa agak limited....memang tak boleh nak tumpukan banyak masa untuk kemas bilik sebelum ni...

so guess what bila aku dah ada masa untuk kemas...aku akan kemas la betul2....3 jam gak la mengemas nya...lap sana, sapu sini....susun itu ini....kena pulak buat decision barang tak nak, KENA BUANG..itu wajib...kalau lagi simpan, lagi menyemak je...bukannya guna pun....teddy2 bear semua tak buang...letak dalam satu kotak...then nak suruh puan emak donate ka klinik dia nanti....majalah2 Remaja pun aku bagi kat puan emak suruh bawa gi klinik dia....malas dah nak perap buat pekasam kat bilik nih....

okok...lets back to the topic....

masa tengah kusyuk2 kemas bilik..aku terjumpa la beg yang dah lama...memang tunggu masa nak buang ja...so i made decision nak buang beg tu sebab memang dah lusuh sangat2.....ntah macam mana terdetik kat hati nak check dalam beg tu....

guess what i found...sampul duit raya....ingatkan sampul kosong la macam sampul2 duit raya aku sebelum ni....then sepatutnya nak terus buang la....then, terpegang satu sampul ni...rasa macam tebal ja....terdetik la kat hati nak bukak...tuptup benda ni yang aku jumpa


wow...rezeki Alhamdulillah....as if macam upah aku kemas bilik dengan jayanya...hahahha..

RM15 kot...sapa nak bagi free2.....hee...so, MASUK TABUNG...jangan membazir

so better korang pergi check sekarang..kot2 la terlekat RM50 ka kan kat beg tu...who knows kan....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...