My First Time to IKEA | Cik Siti

Saturday 5 July 2014

My First Time to IKEA

Assalamualaikum

memandangkan ada iklan IKEA daripada Nuffnang so aku nak cerita sikit pasal IKEA untuk malam ni....

believe it or not, aku ni baru pergi IKEA sekali je sejak IKEA bukak...tetiba sedih pulak...huhu..ye la, orang lain dah pergi IKEA berpuluh-puluh kali...aku, baru pergi sekali....itu pun nasib baik ada orang tu sudi bawak.....



pergi sana semata-mata nak makan meatball yang orang cakap sedap gila tu....tapi aku makan, biasa ja....
tapi kek (gambar kat atas) tu sedap sangat....seriously sedap sangat....terbeliak bijik mata makan kek tu....bayangkanlah betapa sedapnya kek tu...(aku lupa nama dia..huhu)

at first masuk IKEA, rasa macam biasa ja....bila pergi kat food court (ntah apa diaorang panggil tempat makan IKEA ni) perghhhh...ramai gila yang beratur....dengan tak ada tempat lagi... tapi, penantian itu sangat berbaloi-baloi apabila dapat makan kek tersebut...hee...system dia lebih kurang macam budak sekolah asrama ja...beratur untuk dapatkan makanan...hee

lepas makan tu, kitaorang pergi la dia punya tempat jual-jual barang tu....walaweyh....macam tak mau keluar ja dari tempat tu...sebab semua barang-barang dia macam best je.....dah sempat berangan lagi bila ada rumah sendiri nak beli semua barang kat IKEA....ouh berangan nak pindah kat area2 IKEA jugak...senang aku nak makan kek tu....hahah...

tapi masa aku pergi tu memang terlalu ramai orang...dah la nak pergi IKEA tu pun pusing berapa kali baru nak jumpa IKEA....mula-mula orang tu cakap dia tau IKEA tu kat mana....tapi rupa-rupanya dia dah lupa...sebab dah lama tak pergi...haish....rasanya pusing pi balik pi balik sampai 3 kali la kat tempat yang sama.....nak cari parking pun satu hal....fuhhh....penat kot....

biasa la apabila rusa masuk kampung...memang jadi "perak", blurr, semua ada....sampai aku pun tertanya tanya, diaorang ni tak kerja ka? diaorang ni tak ada tempat lain ka nak pergi? takkan hari-hari datang IKEA beli barang rumah kot...rumah besar sangat ka sampai hari-hari kena datang IKEA? ahhahha...mungkin kebetulan kot...diaorang tau aku nak pergi IKEA, masa tu la nak kelam kabut pergi jugak...

habis cerita aku kat IKEA, then aku pergi The Curve....teringin nak masuk Kidzania...tapi tak ada anak lagi....tunggu la nanti bawa anak ke sana pulak...hahhaha...mak dia pun teringin gak...ye la, dulu kecik2 tak da benda2 cenggitu.hee

p/s : dengar kata kat belah utara ni nak buat IKEA jugak..ye ke?? can't wait...^^

4 comments:

  1. Ena tak boleh makan kt ikea tu, rasa tak selesa sebab ramai sangat. Sanggup pergi the curve tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ouh..ye ke...memang tiap2 hari ramai eh? huhu The Curve tu pun best jugak...cuma masa hari tu pergi tak sempat nak jalan2 sangat The Curve tu...sbb the main thing is nak pergi IKEA....kiranya The Curve tu sampingan je...hee

      Delete
  2. kalau pergi ikea mmg bestlah tgk barang barang die..tp sesak ramai orang..tak paham btl..

    ReplyDelete
  3. dulu ada kek daim dekat ikea. yang tu lagi sedap. sekarang kek tu dah takda dah. tak tau kenapa dah stop

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...