Homemade Apple Juice | Cik Siti

Monday 3 November 2014

Homemade Apple Juice

Assalamualaikum

Walaweyh, sekarang ni semua nak homemade. Apakah rakyat Malaysia sekarang dah malas nak keluarkan duit yang banyak nak pergi beli yang dah siap tersedia?

Or sebab nak amalkan gaya hidup sihat?


Bagi aku la kan. Semua ni gara-gara nak stay healthy la. Kalau beli kat luar, takut nanti ada benda pelik-pelik pulak yang diletak dalam tu.

Kalau jus epal ni, kat luar confirm2 la diaorang letak banyak air, air gula dengan sedikit saja jus epal. Tapi tak padan dengan harga. Ceroi (terlalu cair) ja.


Memandangkan puan emak dah beli sebijik mesin jus ni. Aku dan adik-adik apa lagi, kerahkan tenaga la nak buat jus epal yang terbaik dari ladang.

Epal hijau yang sebesar penumbuk aku, kena guna dalam 8 bijik untuk 4 orang minum. Nerghhh, memang healthy sangat la kan.

Pulpa dia pun boleh digunakan untuk buat mask. Eh ye ke? aku tak pernah buat mask lagi la. Cuma dok tengok tutorial omputih. Depa buat homemade mask bagai guna pulpa buah-buahan. =P

Apa tunggu lagi, sila la beli satu mesin ni. Hari-hari minum jus. Baik untuk kesihatan anda dan keluarga anda.

Aku guna jenama Philips (ops, terpromote pulak). Tapi memang senang untuk di handle la.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...